Personal training

Heb je geen zin om in groepsverband te trainen en ben je net niet gemotiveerd genoeg om zelf met een schema aan de slag te gaan? Als personal trainer help ik je om je eigen persoonlijk gestelde doel te bereiken. Dit kan zijn dat je pijn vrij wilt bewegen, gewicht wilt verliezen, afslanken of door een sportieve prestatie te leveren. Zoals het kunnen uitlopen van een 5 km tot een PR zetten op een marathon. Ik als personal trainer heb alle aandacht voor jou en geef jou tips en aanwijzingen naar jou wensen en behoeften.


Bij  A let`s move werken we met de door Chivo ontwikkelde Impact methode.
- Bewegen
- Belasten
- Beproeven


Intake

Tijdens de intake gaan we jou hulpvraag verduidelijken om te kijken waarom je opzoek bent naar een personal trainer. Wanneer je hulpvraag duidelijk is, kunnen we een stap verder naar je plan van aanpak.

Bewegen - Respireren

Voordat we kunnen gaan bewegen neem ik een beweegscan bij u af. De zogenaamde ODOC, wat staat voor Ontsporings Detectie Ontsporings Correctie scan. Tijdens ODOC zie ik of je problemen of ontsporingen hebt aan het beweegapparaat. Indien er pijnklachten zijn stuur ik je door naar een fysiotherapeut of huisarts.

ODOC
Indien er na het afnemen van ODOC beweegproblemen of afwijkingen aan het beweegapparaat te zien zijn. Dan gaan we aan de slag met de correcties. Door middel van deze correcties toe te passen willen we je beweging weer in goede banen leiden om u op een zo goed mogelijke manier te laten bewegen. "recht door het midden bewegen" om een optimale beweeguitslag te creeren.

Belasten - Centreren

Indien je op een verantwoorde manier kunt bewegen en dit goed onder controle hebt, ga je naar belasten. Met belasten gaan we aan de slag met Kracht, cardio en coordinatie training. Dit kunnen interval trainingen, HIIT of lenigheidstrainingen zijn. Met krachttraining ga je onder andere aan de slag met The Big Five van krachttraining. Indien de trainer twijfelt of je alle bewegingen goed onder controle hebt kan er een belastingscan worden afgenomen. De zogenaamde KODOC, wat staat voor Keten Detectie Ontsporings Correctie. Tijdens KODOC zie ik of je problemen of ontsporingen hebt in een bepaalde beweegketen onder spanning. Indien er afwijkingen te zien zijn gaan we wederom aan de slag met correcties. Indien er pijnklachten zijn kan ik je alsnog doorverwijzen naar een fysiotherapeut of huisarts.

Beproeven - Integreren

Na het belasten ga je onder leiding van de personal trainer naar het beproeven. Tijdens het beproeven word je klaargestoomd voor de realiteit van de omgeving waarin je je op dat moment bevindt. Dit kan een wedstrijdsituatie zijn. Onder allerlei soorten omstandigheden word je uitgedaagd om het bewegen en belasten onder controle te houden, zodat je alle oefeningen op de automatische piloot goed kunt uitvoeren. Met beproeven gaan we aan de slag met snelheid - explosiviteit, evenwicht en stabiliteitstrainingen.

Naast het trainingsgedeelte kan ook leefstijl coaching behandelt worden. Hiermee word er gekeken naar het bewegen, slapen, voeding en gedrags patroon. En gaan we samen kijken hoe we jou leefstijl nog vitaler kunnen maken. Personal training kan 1:1 of 1:2 en in gezamenlijk overleg kan er een locatie gekozen worden.

Voor vragen of informatie hierover kunt u contact opnemen met Alet Lingenaar via info@aletsmove.nl .

 


Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Alet Lingenaar
Personal Trainer, Lifestyle Coach 
&  Sportdocent

  06 29 00 37 78
  
  info@aletsmove.nl

  www.aletsmove.nl









Agenda

11 en of 13 september 2018
Workshop Gedragsverandering Belle Health
https://www.facebook.com/events/1015453261962970/


14 september t/m 2 oktober 2018
Aletsmove gesloten i.v.m. vakantie


7 oktober 2018
Walk4Energy, Diverse wandelroutes, de opbrengst gaat naar onderzoek voor kinderen met een stofwisselingsziekte
De warming-up zal om 09.00 u worden verzorgd door Aletsmove


14 Oktober 2018
Wandelfit  
startlocatie "De Groene Trambrug"




Trainingstijden